wygodne krzesło biurowe

Czterdzieści godzin tygodniowo lub więcej w pozycji siedzącej, nie pozostaje bez skutków dla naszego zdrowia. Efektem są bolące plecy, kłopoty przy schylaniu się i trudności w zasypianiu spowodowane bólem po całodziennej pracy. Odczuwają to zwłaszcza starsze osoby, mające spory staż w pracy biurowej. Wygodne krzesło biurowe umożliwia zachowanie odpowiedniej postawy.

Meble do biura przystosowane do budowy ciała

W dbaniu o zdrowy kręgosłup podstawą są regularne ćwiczenia oraz prawidłowa postawa.

Wygodne krzesło biurowe ma kilka niezbędnych elementów. Pierwsze i zarazem najbardziej oczywiste jest oparcie. Wybierajmy odpowiednio wyprofilowane oparcie, dopasowane do naturalnej budowy kręgosłupa. Słowo „ergonomiczny” w opisie krzesła lub fotela oznacza, że zadbano o jak najlepsze dopasowanie mebla do potrzeb człowieka. Warto zwrócić na to uwagę.

Nie zapominajmy, że także meble biurowe do gabinetu powinny być wygodne. Mimo że ich ważną funkcją jest funkcja reprezentacyjna, nie należy pomijać względów zdrowotnych.

Przepisy BHP określające właściwości foteli

Rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy z 1998 roku określa warunki pracy przy ekranie. Pracodawca ma czuwać nad obciążeniem układu mięśniowo-szkieletowego u pracowników.

Piąty punkt rozporządzenia szczegółowo opisuje wymagania dotyczące foteli. Fotel obrotowy biurowy musi spełnić konkretne wyznaczniki. Ważna jest stabilność mebla. Powinien być wyposażony w podstawę z pięcioma podporami. A także kółka.

Oparcie i siedzisko ma umożliwiać wygodne użytkowanie, nieskrępowane ruchy i właściwą pozycję ciała. Podano także szczegółową specyfikację w zakresie regulacji wysokości siedziska (między 400 a 500 mm). Określono wysokość oparcia i regulację jego pochylenia w stopniach (5 stopni do przodu i 30 stopni do tyłu). Obrót wokół osi pionowej określono na wymagane 360 stopni. Fotele mają obowiązkowo posiadać podłokietniki oraz wyprofilowane siedzisko i oparcie, zgodne z naturalną budową człowieka.

Ważnym aspektem jest także podnóżek. Według wspominanego rozporządzenia, jeśli pracownik potrzebuje dodatkowej podpory dla nóg, pracodawca musi go zapewnić. Może być tak w przypadku, gdy pracownik nie sięga nogami do podłoża. Zazwyczaj problem rozwiązuje regulacja wysokości fotela. Jeśli jednak to nie wystarcza, wtedy konieczny będzie podnóżek. Musi jednak spełniać określone cechy. Jego kąt pochylenia ma wynosić od 0 do 15 stopni, a wysokość być indywidualnie dopasowana do pracownika. Ważne też, by podnóżek nie był śliski.

Jak widać, powyższe regulacje są bardzo szczegółowe i nieugięte. Pamiętajmy, że w razie kontroli będziemy musieli usunąć stwierdzone nieprawidłowości. A w poważniejszych przypadkach nawet ponieść karę finansową.

Zadbajmy o dobre meble już wcześniej. Pracownicy z pewnością docenią inwestycję w ich zdrowie i dobre samopoczucie. To nie tylko ukłon w stronę osób starszych, ale i troska o przyszłość młodych pracowników. Pozytywne samopoczucie wpływa na ogólne zadowolenie z miejsca pracy oraz zapobiega częstym zwolnieniom lekarskim. Pamiętajmy o tym, wyposażając swoje biuro.

Im więcej możliwości ustawień fotela, tym większa szansa na dopasowanie go do budowy i wzrostu konkretnej osoby. Dzięki temu fotel dostosowuje się do naszej sylwetki, a nie my do niego. Oferta foteli biurowych wraz z opisem ich funkcji dostępna jest na stronie sklepu ABM.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here