Analiza strony www

Strona www to podstawowe narzędzie nowoczesnego marketingu. To ona jest miejscem, do którego potencjalny klient trafia – bez względu na to, czy za pośrednictwem Google, czy np. reklamy w mediach społecznościowych. Dlatego warto zadbać o to, aby stał się on nie tylko dobrą wizytówką, ale miejscem o wysokim potencjale sprzedażowym. Zobacz, pod jakim kątem należy przeanalizować stronę www.

Analiza strony www – kiedy i po co jest potrzebna?

Analiza strony www to punkt wyjścia do podjęcia jakichkolwiek działań w obszarze marketingu on-line, zwłaszcza na etapie opracowywania szeroko pojętej strategii komunikacyjnej. – Dogłębne przyjrzenie się stronie www, zarówno pod kątem technicznym, jak i w kontekście struktury oraz treści jest potrzebne w wielu sytuacjach. To podstawa przy planowaniu strategii pozycjonowania, jak i pomocne rozwiązanie przy planowaniu kampanii Ads – wyjaśnia ekspert agencji marketingu online Fabryka Marketingu.

Szczególnie duże znaczenie analiza strony www ma w kontekście pozycjonowania – serwis niedostosowany do potrzeb SEO nie osiągnie dobrych wyników w rankingach Google. Dlatego trzeba ocenić m.in.:

  • techniczne aspekty strony – np. szybkość jej ładowania się, dostępność na różnych urządzeniach, poprawność kodu, obecność aktualnych zabezpieczeń, np. certyfikatów SSL,
  • strukturę strony – np. to, czy jej układ jest logiczny dla wyszukiwarek i ma odpowiednio rozbudowaną hierarchię. Przykładowo dobry serwis powinien „rozgałęziać się” na podstrony, które prezentują coraz bardziej szczegółowe elementy oferty. Im bardziej przejrzysta mapa serwisu, tym lepiej,
  • treści na stronie i to, czy są na niej zawarte odpowiednie frazy kluczowe.

Ponadto analiza strony www pozwala ocenić, jak skutecznym narzędziem jest obecnie działający serwis. Odpowiednio wykorzystane narzędzia SEO dają m.in. możliwość określenia widoczności serwisu na konkretne frazy czy czasu, jaki odbiorcy spędzają na poszczególnych podstronach. To wszystko ważne informacje, które pozwalają precyzyjnie zaplanować zmiany – takie, które przełożą się na lepsze efekty sprzedażowe oraz marketingowe.

Jakie narzędzia SEO mogą być pomocne przy analizie strony www?

Analizę strony www można zacząć od skorzystania z automatycznych narzędzi, które pozwolą poznać stan wyjściowy. Wiele z nich oferuje bezpłatnie Google. Wystarczy wspomnieć o całym „arsenale” danych dostarczanych przez Google Analytics czy o narzędziu Google PageSpeed Insights. To jednak nie wszystko. Istnieją również inne rozwiązania, dostarczające bardziej szczegółowych danych. Wystarczy wspomnieć o możliwościach, które dają choćby Ahrefs, Senuto czy Screaming Frog.

Jest jednak ważna kwestia, o której należy pamiętać: dla osoby, która na co dzień nie jest związana z pozycjonowaniem i szeroko pojętym marketingiem internetowym, te informacje niekoniecznie będą w 100% pomocne. Z uzyskanych z takich serwisów danych trzeba jeszcze wyciągnąć wnioski oraz przełożyć je na konkretne działania. Dlatego najczęściej z narzędzi SEO i pokrewnych korzystają specjaliści.

Analiza strony www: samodzielnie czy przy wsparciu ekspertów?

Jak widzisz, chociaż podstawową analizę strony www możesz przeprowadzić samodzielnie, warto rozważyć podjęcie współpracy z doświadczonymi ekspertami od SEO i SEM. Przeprowadzony przez nich audyt przyniesie konkretne, praktyczne wnioski. Takie, które będą stanowiły realny punkt wyjścia do dokonania zmian przekładających się na:

  • większą widoczność serwisu w Google,
  • zwiększenie liczby wartościowych odbiorców, którzy dotrą do serwisu,
  • podniesienie skuteczności konwersji – a zatem na to, że potencjalni klienci nie tylko odwiedzą Twoją stronę, ale np. wyślą zapytanie ofertowe czy od razu dokonają zakupu.

Warto przy tym pamiętać, że dostosowanie strony do pozycjonowania to nie wszystko. Liczy się także jej zgodność z UX Design, a zatem to, aby budowała pozytywne doświadczenie użytkowników i dostarczała potrzebne im informacje w możliwie najkrótszym czasie. Specjaliści również na ten aspekt zwrócą uwagę, przeprowadzając analizę.

Od czego więc zacząć analizę strony www? Najlepiej… od znalezienia specjalistów, którzy podejdą do tego zadania z maksymalną rzetelnością i profesjonalizmem. Dobrze wykonany audyt będzie fundamentem do zwiększenia skuteczności promocji Twojej firmy w sieci.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here