Reklamy Google Ads

W Google Ads płacisz wtedy, kiedy Twoja reklama jest faktycznie wyświetlana odbiorcy. Jej efekty zauważysz od razu – promowana witryna zyskuje lepszą widoczność w wyszukiwarce. Sprawdź, co jeszcze powinieneś wiedzieć o reklamach Google Ads.

Co trzeba wiedzieć o reklamach Google Ads?

Google Ads (wcześniej Google AdWords) to narzędzie od Google, dzięki któremu możesz tworzyć reklamy dotyczące Twoich produktów i usług. Dostępne formy to:

  • kampanie w wyszukiwarce Google,
  • kampanie prowadzone w sieci reklamowej Google, czyli w witrynach partnerskich, w skrzynce mailowej Gmail, na YouTube oraz w aplikacjach.

Jak wygląda reklama Google Ads w wyszukiwarce? Może mieć postać linków sponsorowanych, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania i „naśladują” wyniki organiczne. Poznasz je po napisie „Reklama”. Warto je uzupełnić np. o dane kontaktowe Twojej firmy bądź inne istotne informacje.

Oprócz tekstowej reklamy Google Ads w wyszukiwarce świetne rezultaty dają również reklamy produktowe z grafikami produktów.

Kampania Google Ads

Dlaczego Adsy to coś dla Ciebie?

Reklamy Google Ads mają sporo atutów. To na pewno dobry sposób na to, aby Twoja strona była lepiej widoczna w wyszukiwarce. Oto co należy wiedzieć o Adsach:

  • Wśród największych zalet Google Analytics należy wymienić dostępność wielu formatów reklamowych. Jeżeli wybierzesz reklamę w Google Display Network, możesz zdecydować się albo na standardowy, statyczny banner, albo na banner zaprojektowany na podstawie przesłanych przez Ciebie grafik. Wartą rozważenia opcją są też formaty video.
  • To subtelna i nienachalna forma reklamy, szczególnie jeśli wybierzesz format linków sponsorowanych. Nie atakuje odbiorców ani nie narzuca im treści, którymi nie są zainteresowani.
  • Na pewno docenisz elastyczność Google Ads, jeśli chodzi o kwestie budżetowe. Sam wybierasz, jaki budżet chcesz i jesteś w stanie przeznaczyć na emisję reklam. Możesz zacząć od zaledwie kilkuset złotych i w trakcie trwania kampanii sprawdzać jej wyniki.
  • Reklama Google Ads działa od razu, czyli w momencie wystartowania kampanii – nie potrzebuje czasu na „rozruch”. Jeżeli chcesz ją wyłączyć, możesz to zrobić jednym kliknięciem. Edytowanie reklamy również jest bardzo proste.
  • Google Ads można połączyć z Google Analytics i zbierać dane za pomocą zaledwie jednego kliknięcia. 
  • Z Google Ads łatwo ocenisz efekty końcowe, szczególnie konwersje. Wgraj kod konwersji i mierz liczbę pozyskanych leadów czy sprzedanych produktów.

Kampania Google Ads ze wsparciem specjalistów?

Argumentów przekonujących do zainwestowania w Google Ads jest naprawdę sporo. Czy możemy więc uznać, że to rozwiązanie bez wad? Niestety narzędzie idealne nie istnieje. Co prawda założenie konta jest darmowe, a osoba początkująca jest w stanie samodzielnie uruchomić kampanię, jednak do osiągnięcia naprawdę dobrych wyników potrzeba specjalistycznej, a do tego na bieżąco aktualizowanej wiedzy. Jeżeli nie masz na to wystarczająco dużo czasu, najlepiej, abyś powierzył to zdanie profesjonalnej firmie, szczególnie takiej, która ma status Premier Partnera Google Ads. Osoby, które zajmują się tym na co dzień i nieustannie śledzą nowinki dotyczące reklamowania się w Google, będą wiedziały, jak idealnie skonfigurować reklamę oraz jak optymalizować ją na bieżąco. Do tego dochodzi monitorowanie kampanii, analiza oraz raportowanie.

Reklamy Google Ads czy inwestycja w pozycjonowanie SEO?  

Jeżeli Twoim celem jest to, aby witryna możliwe szybko znalazła się wyżej w pozycjach wyszukiwania, postaw na reklamę Google Ads. Jeśli jednak zależy Ci na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce, najlepiej w TOP3, zdecyduj się na działania w zakresie pozycjonowania SEO. Weź jednak pod uwagę specyfikę obu rodzaju działań. Dzięki Google Ads wyniki widzisz od razu, z kolei proces pozycjonowania strony jest długotrwały, a efekty można zauważyć dopiero po dłuższym czasie. Najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie obu tych sposobów.

Reklamy Google Ads mają bardzo niski próg wejścia. Dzięki temu możesz promować swoją witrynę w zasadzie niezależnie od budżetu. Warto zainwestować w Adsy np. kilkaset złotych i przekonać się, jak tego typu działania wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here