Jak budować społeczność w Internecie

Wielu młodych twórców od lat stara się zbudować przyjazną i ciepłą społeczność. Poza nimi pojawiają się coraz to nowsi twórcy, którzy także chcą tworzyć w Internecie, a wokół swoich dzieł gromadzić nowe osoby. Często jednak nie wiemy po prostu, jak taką społecznością się zajmować, przez co nie powiększa się ona w takim tempie, jak na początku zakładaliśmy. Jak możemy proces zdobywania odbiorców usprawnić?

Dbaj o rozmowę i komunikację

Kiedy ktoś ma do Ciebie pytanie, odpowiedź na nie albo napisz, że nie chcesz na takie pytania odpowiadać. Taka odpowiedź jest zdecydowanie lepsza, niż jej brak. Opisuj też na pojawiające się komentarze i nie zapomnij o ciągłym zwracaniu się właśnie do odbiorców twojej twórczości, pamiętając o odpowiedniej firmie w zależności od tego, do jakiej grupy społecznej bądź zawodowej oni należą. To ważne zwłaszcza jeśli robisz specyficzne treści, które są przeznaczone dla wąskiego grona odbiorców, których łatwo jest Ci zdefiniować. To bardzo pomoże Ci budować społeczność i sprawi, że z czasem pojawi się u Ciebie więcej osób zainteresowanych interakcją z Tobą.

Pokazuj siebie i wychodź ze swojej strefy komfortu

W dzisiejszych nieco dziwnych czasach ludzie bardziej ufają osobom pokazującym swoją twarz. Ponadto kreując markę osobistą jesteśmy w stanie lokować wiele produktów co w świecie influencerów jest niezwykle przydatne. Firmy coraz częściej wybierają niszowe gwiazdy zamiast przepłacać za przereklamowane twarze. Dobrym nawykiem jest narzucanie na dodawane zdjęcia czy filmy dostępnych filtrów. W przypadku platform takich jak Instagram czy Snapchat mamy do wyboru wiele darmowych opcji. Warto jednak postawić na aplikacje do przerabiania zdjęć, które dają Ci o wiele więcej możliwości. Aplikacje są darmowe oraz płatne, jednak wcale nie oznacza to, że za darmo nie przerobisz fajnie zdjęć. Darmowe aplikacje zazwyczaj pokazują nam reklamy i na tym zarabiają. Jeśli będzie Cię to irytować to zawsze można wykupić płatną aplikacje.

Nie bądź monotonny i słuchaj wskazówek

Ważne jest, żeby nie robić ciągle tego samego i dawać od siebie jak najwięcej. Jeśli zajmujesz się graniem w gry, postaraj się sprzedawać swój kontent sobą. W końcu na pewno w Internecie jest masa osób, która lubi tę samą grę i też pokazuje ją ludziom. Poza tym ważne jest, aby nie utknąć w jednym miejscu. Nie rób cały czas tego samego, jeśli masz wrażenie, że już się to znudziło, a publika prosi Cię o coś nowego. Warto jest przychylić się do tych próśb, głównie po to, aby utrzymać przy sobie swoich widzów czy odbiorców, ale także po to, aby pokazać im, że szanujemy ich głos i jest on dla nas bardzo ważny. To zdecydowanie przyciągnie do nas nowych użytkowników.

Reklamuj się dyskretnie i z taktem

Nikt nie lubi nachalnych reklam, które wyświetlają się co dwie minuty na filmiku czy pojawiają się w co drugim poście. Reklama powinna być dyskretna, nie uderzać po oczach i być dostępna dla każdego tak, aby każdy zainteresowany mógł swobodnie wejść w reklamowany przez nas link czy przesłać nam pieniądze. Nie przypominaj jednak o takie możliwości co chwila, bo zniechęci to osoby zarówno do produktu, który reklamujesz, ale także do twojej osoby i twoi odbiorcy przejdą do innego twórcy. A nikt z nas nie chce przecież tracić odbiorców przez głupie reklamy. Możemy zacząć reklamować się mocniej w momencie, w którym będziemy mieć stałe grono większej ilości widzów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here