Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie stron internetowych to obecnie bardzo popularna usługa, ponieważ coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że promocja firmy w internecie to najlepszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Nie każda firma może sobie jednak pozwolić na rywalizację z liderami na rynku i firmami, które działają na terenie całej Polski. Dlatego dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw najlepiej sprawdza się pozycjonowanie lokalne. Czym jest i kiedy warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to skomplikowany proces, który obejmuje działania mające na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych związanych z konkretną lokalizacją. Strategia przygotowana pod pozycjonowanie lokalne musi obejmować działania, które wskazują algorytmom Google, że firma funkcjonuje w określonym regionie. Działaniami charakterystycznymi dla pozycjonowania lokalnego są np. dobór słów kluczowych związanych z konkretnym miejscem, publikacja treści wskazujących na miejsce świadczenia usług, stworzenie i optymalizacja wizytówki firmy w Google, link building i budowa profilu linków ze stron, które również znajdują się w okolicy. Pozycjonowanie lokalne jest skuteczne dzięki działaniu geolokalizacji wyników wyszukiwania – np. jeśli użytkownik szuka warsztatu samochodowego, będąc w Poznaniu, na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania w Google pojawią się informacje o warsztatach w okolicy.

Dla jakich firm najlepiej sprawdzi się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne zazwyczaj zaleca się małym i średnim przedsiębiorstwom, które działają wyłącznie w konkretnie określonym regionie (np. w mieście lub nawet jego oddzielnej dzielnicy). Z tego względu większość firm decydujących się na pozycjonowanie lokalne to firmy usługowe, jednak taka forma promocji w internecie może być również bardzo skuteczna dla małych sklepów specjalistycznych. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się przy promocji restauracji, barów i kawiarni, warsztatów samochodowych, zakładów fryzjerskich i barberskich, klinik i przychodni lekarskich oraz kancelarii adwokackich, a także w takich branżach jak np. branża turystyczna, ślubna, beauty, księgowo-podatkowa i wiele innych.

Pozycjonowanie lokalne – najważniejsze zalety

Pozycjonowanie lokalne umożliwia poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania bez konieczności rywalizowania z firmami z całej Polski. Zmniejsza to więc czas i środki potrzebne do uzyskania zadowalających efektów z pozycjonowania. Firmy, które działają lokalnie, cieszą się też większym uznaniem i popularnością wśród mieszkańców okolicy, dlatego pozycjonowanie lokalne ułatwia budowanie więzi z potencjalnymi i obecnymi klientami. Aby dowiedzieć się więcej o skutecznym pozycjonowaniu lokalnym, warto zapoznać się z ofertą firmy https://www.pozycjonowanieibif.pl/.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here