Jak szukać kontrahentów za granicą

0
157
Jak szukać kontrahentów za granicą

Ekspansja na rynki zagraniczne jest naturalnym etapem rozwoju firmy i nie zawsze dotyczy wielkich przedsiębiorstw. Coraz częściej po takie działania sięgają jeszcze stosunkowo niewielcy lub po prostu mało doświadczeni przedsiębiorcy. Mogą oni napotkać wiele barier i ograniczeń, które utrudniają im nawiązanie współpracy z kontrahentami z zagranicy. W jaki sposób można skutecznie znaleźć partnerów biznesowych z innego kraju?

Od czego rozpocząć? 

Wkraczanie na rynki zagraniczne nie jest proste i jest to z reguły długotrwały oraz wymagający proces. Barierę mogą stanowić kwestie językowe, prawne czy też brak znajomości specyfiki branży w danym kraju. Dla początkującego przedsiębiorcy problemem może być także zweryfikowanie wiarygodności potencjalnego kontrahenta. Rozwiązaniem z którego warto skorzystać jest baza firm zagranicznych, dzięki której będziemy się opierali przeważnie na grupie już wyselekcjonowanych, a przez to sprawdzonych przedsiębiorstw. Tego typu bazy udostępniają zarówno publiczne, jak i prywatne podmioty. Te drugie ukierunkowane są zresztą często właśnie na doradztwo względem ekspansji zagranicznej, więc mogą dodatkowo pomóc w nawiązaniu kontaktu czy poprowadzić wstępną część rozmów, co zwiększy szansę nawiązania współpracy. Należy pamiętać również o zagranicznych targach czy konferencjach branżowych, podczas których można sobie wyrobić wiele bardzo cennych znajomości. To właśnie w ten sposób, uczestnicząc w tego typu wydarzeniach, można często poznać kontrahenta z którym będzie się następnie owocnie pracowało przez wiele lat.

Odpowiednie podejście

Przed odważniejszą ekspansją na rynkach zagranicznych przedsiębiorca siłą rzeczy musi mieć pewne obawy względem nawiązania współpracy z kontrahentem z innego kraju. Z tego względu przy początkowych działaniach baza firm zagranicznych będzie lepszym rozwiązaniem niż próbowanie znalezienia czegoś na własną rękę. Przeważnie w tego typu katalogach można znaleźć nie tylko dane kontaktowe, ale i więcej informacji choćby odnośnie działalności czy obrotów danego podmiotu. Pozwala to wstępnie zweryfikować czy taki kontrahent w ogóle pasuje pod kątem profilu naszej firmy. Trzeba też pamiętać o własnych działaniach, gdyż nawiązanie kontaktu z zagraniczną jednostką to jedno, lecz dopięcie umowy czy nawiązanie współpracy wymaga jeszcze wielu rozmów. Podstawą jest stworzenie odpowiedniego wizerunku własnej firmy, więc nie można zaniedbywać tych kwestii. Obecnie najłatwiejszym sposobem będą działa w Internecie, poprzez prowadzenie własnego bloga czy strony internetowej, aktywność w mediach społecznościowych i zapisywanie się do różnych katalogów firm. W ten sposób potencjalny kontrahent od razu przychylniej spojrzy na naszą działalność, a takie formy reklamy sprawiają, że nieraz zdarzy się sytuacja, iż to właśnie jakaś firma z zagranicy sama zgłosi się do nas z propozycją współpracy. Z tego względu trzeba też pamiętać o tym by tego typu kanały przekazu w sieci uruchamiać w przynajmniej dwóch wariantach, tak by na pewno dostępna była wersja w języku angielskim.

Po więcej informacji zapraszamy na https://www.bnf.pl/katalog/baza/baza-przedsiebiorstw-zagranicznych

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here