Rodzaje opakowań tekturowych i nadruków

Opakowania tekturowe to najpopularniejsza forma opakowania wykorzystywana do przechowywania, transportu, a także wysyłki towarów, zarówno prywatnie, jak i komercyjnie. Prowadząc sklep internetowy, firmę produkcyjną oferującą wysyłkę wyrobów czy inną działalność opierającą się o transport towarów do klientów, za pośrednictwem firm spedycyjnych lub kurierskich opakowania tekturowe to podstawowy element, niezbędny do realizacji zlecenia. Dobór odpowiedniego rodzaju opakowania do towarów, a także sposób jego pakowania to niezwykle istoty element procesu sprzedaży, który odpowiada za bezpieczeństwo produktów w transporcie, ale również za pierwszy kontakt z klientem. I to właśnie ta kwestia jest tak ważna, ponieważ klienci zwracają coraz większą uwagę nie tylko na to, czy otrzymany towar jest zgodny z opisem i nieuszkodzony, ale również na to, w jaki sposób został on zapakowany.

Opakowania tekturowe w biznesie

Opakowania tekturowe są bardzo funkcjonalne i mogą znaleźć mnóstwo zastosowań w Twoim biznesie. Pakowanie towarów do wysyłki to tylko jedno z nich, kolejne to przechowywanie towaru w magazynach, segregowanie towarów, a także ekspozycja na półkach sklepowych. W zależności od potrzeb możesz wybrać takie rodzaje opakowań, które najlepiej sprawdzą się w Twojej firmie. Ważne, aby wybrać sprawdzonego i pewnego producenta opakowań z tektury, który zagwarantuje dobrą jakość papieru, a także ma w swojej ofercie różne rodzaje opakowań tekturowych. Pozwoli Ci to na zaopatrzenie się w jednym miejscu, w różnego rodzaju opakowania, dopasowane dokładnie do Twoich potrzeb.

Najpopularniejsze opakowania klapowe

Klasyczne, uniwersalne i najczęściej wybierane opakowania klapowe to rozwiązanie pewne i sprawdzone. Ich najważniejszą cechą jest niska cena, łatwy montaż oraz duża różnorodność wymiarów. Kartony klapowe mogą być wykonane z tektury 3, 5, lub nawet 7-warstwowej, dzięki czemu sprawdzają się zarówno do pakowania zarówno niewielkich i lekkich produktów, jak i tych o większej wadze i gabarytach. Czasami opakowania klapowe pokrywane są dodatkowo papierem kratowym. W ofercie producentów opakowań tekturowych najczęściej możemy spotkać kartony w kolorze białym i brązowym. Wśród opakowań klapowych możemy wybrać takie ze wzmocnionym i/lub automatycznym dnem, a także z samoprzylepnym zamknięciem. Różni producenci proponują różne dodatkowe opcje, dlatego przed ostatecznym wyborem dostawcy, dobrze jest porównać ofertę kilku różnych firm.

Opakowania tekturowe

Pocztowe opakowania fasonowe

Dla firm działających w branży e-commerce, gdzie podstawą sprzedaży jest wysyłka towaru kurierem lub pocztą, firmy oferują dedykowane opakowania fasonowe, nazywane inaczej opakowaniami pocztowymi. Czym różnią się od tradycyjnych opakowań klapowych? Przede wszystkim ich konstrukcja jest wykonana w taki sposób, aby zapewnić zawartości maksymalną ochronę przed wstrząsami. Opakowania fasonowe są najczęściej idealnie dopasowane do wysyłanych towarów, idealnie nadają się do wysyłki książek, ubrań, elektroniki czy też szkła. Często w tego rodzaju kartonach spotkamy łatwe i wygodne zamknięcie.

Opakowania dedykowane

W ofercie firmy produkujących opakowania możemy znaleźć lub zamówić opakowania dedykowane. Kartony ekspozycyjne, opakowania display, czy też opakowania srp (shelf ready packing), przeznaczone do ekspozycji towarów, bez konieczności wyjmowania ich z opakowania zbiorczego. Tego typu rozwiązania możemy spotkać w branży kosmetycznej czy też spożywczej. Pozwalają one na szybkie i łatwe wyeksponowanie towaru, przyspieszając tym samym wykładanie produktów na półkę, dodatkowo dobrze się prezentując. Do pakowania towarów o niestandardowych kształtach i wymiarach, warto zaopatrzyć się w opakowania tekturowe w niestandardowych wymiarach, takie jak kartony płaskie czy też podłużne, a także opakowania z niestandardowo umiejscowionym zamykaniem.

Nadruki na opakowaniach – branding od pierwszego wejrzenia

Jak już na początku wspominano opakowanie tekturowe, które trafia w ręce Twojego klienta, reprezentuje Twoją firmę i to ono odpowiada za to, jakie będzie pierwsze wrażenie ze spotkania z Twoją marką. Aby wzmocnić branding, pomóc klientowi od pierwszego spojrzenia utożsamić przesyłkę z Twoją firmą, postaw na opakowania z nadrukiem offsetowym, fleksograficznym, czy też kartony kaszerowane. W zależności od Twoich potrzeb i możliwości masz do wyboru różne opcje nadruku na kartonach wysyłkowych. Wybierz więc taką, która zagwarantuje, że w momencie otrzymania Twojej paczki, klient będzie pewien, że ma do czynienia z profesjonalistą.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here