Pozyskiwanie kontaktów handlowych / leadów z wykorzystaniem internetu

0
26
Pozyskiwanie kontaktów handlowych / leadów z wykorzystaniem internetu

Jak zrealizować pozyskiwanie aktywnych klientów, dzięki którym bilans roczny wykaże wartość dodaną. Rozwój technologii IT i internetu postawił do dyspozycji nowych przedsiębiorców bardziej wydajne sposoby pozyskiwania potencjalnych zainteresowanych ich ofertą.

Jak odbywa się pozyskiwanie kontaktów handlowych w internecie?

Pierwsze narzędzie do pozyskiwania koneksji biznesowych

Bardzo dobre wyniki i od wielu lat nie zmienia się to, daje dobrze zaprojektowana strona www. Jednak żeby narzędzie dawało oczekiwane efekty musi być dobrze nastrojone. Jedynie wtedy można liczyć na wywołanie wzmożonego ruchu na stronie. Wygenerowanie ruchu na stronie jest pierwszym krokiem na drodze.

1. SEO — elementarz pozycjonowania

Terminem określa się zespół działań związanych z przygotowaniem serwisu do procesu pozycjonowania, Zamiennie stosuje się określenie optymalizacja.

2. Różne potrzeby

Dla realizacji konkretnych celów służą odmienne konstrukcje stron www

Pozyskiwanie leadów z wykorzystaniem internetu można aranżować za pomocą:

a) bloga – poprzez cykle subiektywnych esejów można zjednać sobie grono ludzi wyznających podobne poglądy
b) wizytówki – dobre dla pierwszych kontaktów i przekazania podstawowych informacji o firmie
c) portalu – poruszającego w swej tematyce szerokie spektrum ludzkich zainteresowań
d) serwisu – skupiającego się na węższej tematyce
e) wortalu – jak nazwa pokazuje wertykalnie traktującego wybrany temat
f) landing page – strony przeznaczonej do zastosowania wyspecjalizowanej funkcjonalności – np. konkurs
g) forum – hydepark dla wolnego prezentowania poglądów; może służyć do wychwytywania trendów.

3. Narzędzia do dynamicznego zbierania danych kontaktowych

Na wymienionych rodzajach stron stosuje się urozmaicony zestaw narzędzi do dynamicznego zbierania danych kontaktowych. Do zobrazowania procesu najlepiej pasuje określenie lejka. W działaniach biznesowych nosi on nazwę lejka sprzedażowego. Wymaga on pełnej koordynacji działań marketingowych i sprzedażowych.

Dzięki działaniom prowadzonym w obrębie miejsca kontaktów, którym jest wybrany rodzaj strony, użytkownik internetu przechodzi drogę od nieświadomego istnienia firmy i marki do aktywnego klienta.

a) formularze – dzięki nim zbierane są dokładne dane personalne
b) wyskakujące okienka – prowokują do spontanicznej i natychmiastowej akcji
c) newsletter – pozwala na długofalowe działania kontaktowe przez dostarczanie aktualnych treści o działalności firmy

4. Platformy wspomagające tworzenie kampanii reklamowych

a) Google Ads – oferuje możliwość docierania do nowych potencjalnie zainteresowanych poprzez reklamę reagującą na frazy kluczowe stosowane przez użytkowników internetu
b) Social media to grupa portali organizująca swe społeczności w formie kręgów znajomych lub fanów marki.

– Facebook
– Twitter
– Instagram

d) YouTube – jako medium wizualne w szczególny sposób działa na zmysły i kształtowanie świadomego i nieświadomego postrzegania obiektu reklamy
e) Wikipedia – korzystanie z Wikipedii można podzielić na działania SEO i wykonanie wprost jako reklama treści; działania SEO są niestety dość trudne ze względu na wysoka pozycję platformy, można jednak znaleźć sposoby na wykorzystanie tego stanu np. metoda na martwe linki.

Inne ciekawe informacje dotyczące rozwoju swojej firmy w internecie możesz znaleźć tu: https://przedsiebiorcawsieci.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here