Drukarnia – czym się kierować przy jej wyborze

Wydawać by się mogło, że we współczesnym świecie, pełnym elektronicznym form kontaktu, drukowanie materiałów reklamowych powoli odchodzi do lamusa. Nie jest to jednak zgodne z prawdą, bo w wielu przypadkach promocja nadal opiera się na materiałach drukowanych. Do ich wykonania konieczna jest drukarnia, a zatem zobaczmy, czym się kierować przy jej wyborze.

Czas realizacji

W działach marketingu praca zwykle trwa na pełnych obrotach, a projekty gonią kolejne projekty. W takich sytuacjach czas druku materiałów promocyjnych nabiera szczególnego znaczenia i staje się jednym z najważniejszych kryteriów wyboru drukarni. Przegląd oferty drukarni pokazuje, że spora część wydruków może być wykonana nawet w ciągu 24h, co z pewnością ucieszy niejednego pracownika działu marketingu.

Warto również pamiętać, że im bliżej zlokalizowana jest drukarnia, z której korzystamy, tym szybciej będzie można otrzymać wydrukowane materiały. Większość drukarni, oprócz możliwości wysyłki wydruków kurierem, oferuje również odbiór materiałów na miejscu. Jeśli wiec masz firmę w Warszawie i okolicach, to dobrym wyborem będzie drukarnia Wawer, z której można odbierać wydruki osobiście i nie trzeba czekać na kuriera, który dostarczy przesyłkę.

Rodzaj druku

Nowoczesne drukarnie zwykle oferują dwa rodzaje druku czyli znany od lat druk offsetowy i druk cyfrowy. Ten pierwszy świetnie sprawdza się w przypadku dużych nakładów, ale jest mało opłacalny w przypadku nakładów małych. W dodatku druk offsetowy wymaga dłuższego przygotowania odpowiednich matryc, co wpływa na czas realizacji zlecenia. Można zatem śmiało powiedzieć, że w przypadku szybkich akcji promocyjnych lepiej sprawdzi się druk cyfrowy. Nie znaczy to jednak, że należy odłożyć do lamusa druk offsetowy, bo i on w określonych sytuacjach może okazać się dużo lepszy. Warto zatem wybierać drukarnię, która oferuje obie formy druku, by można było dopasować jego rodzaj do aktualnych potrzeb oraz wybierać rozwiązania w zależności od priorytetów, którymi raz może być czas, a innym razem koszty.

Kontakt z drukarnią

Oprócz wspomnianych wyżej kryteriów niemałe znaczenie dla udanej współpracy z drukarnią ma również sposób kontaktu. W dobrej drukarni podstawowe informacje dotyczące kosztów i czasu realizacji znajdziesz od razu na stronie, a dodatkowym atutem będzie możliwość wyceny online. Dzięki tej funkcji zostanie ograniczona liczba maili wymienianych z drukarnią w celu wyceny prac, co znacząco ułatwi i przyspieszy proces składania zamówienia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here